Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, maj 01, 2014

Mitt bästa år-Maj "Rensa kropp och själ"

Dags för maj och temat är "Rensa kropp och själ". Här rekommenderar kalendern att ta en klassisk detox-dag men eftersom jag är lite skeptisk till detox kommer jag att rensa kroppen på något annat sätt. Vi får se hur jag gör.

Själen ska rensa genom att tänka snälla tankar och ta bort de som sänker mig. Min snälla tankar som jag har valt är:


  • Jag accepterar och tycker om min kropp
  • Det som blir gjort blir gjort

4 kommentarer:

Gollums Cave sa...

Tipsar om kroppsscanning mot stress. Funkar väldigt bra för att ta hand om kroppen på ett lugnare sätt, utan en massa som behöver göras. Jag använder mig av den här skivan:
http://www.mindfulnesscenter.se/webshop/boecker-och-cd-skivor/kroppsscanning/

CrimsonAnna sa...

@Gollums Cave-Jag ska läsa lite mer om kropsscanning och se om det är någonting för mig :)

Anonym sa...

Jag såg att du skrev på lesthis blogg att du provat din vikingaoutfit. Kan du visa? Var har du köpt kläderna? :)

CrimsonAnna sa...

@Anonym-Jag brukar inte lägga ut bilder på mig själv här på bloggen men jag har köpt mina kläder på Urda.se. Om du har facebook finns det även diverse grupper som säljer second hand. Det kan jag rekommendera.