Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

tisdag, december 03, 2013

Jag lär mig första hjälpen, och grattar Ozzy 65 år

Idag var jag på kurs, dock utan Kurt. Första hjälpen stod på schemat. Lite tufft att gå upp tidigt på morgonen men jag piggnade till snabbt för kursen var intressant och mycket bra upplagd. Det känns iallafall som att jag har lite på fötterna om det skulle hända något på stan. Fick höra att jag är bra på att prata lugnande med mönniskor (det är lika viktigt som tryckförband och hjärt-lungräddning).

Fick skjuts hem av Goron (myskillen) och efter en stund hemma så gick jag till första träningspasset efter förkylningen. Spinning. Är mycket nöjd att jag inte har tappat kondition under förkylningen. Tyvärr var inte instruktören min kopp te. Inte på något sätt dålig, bara inte i min smak. Men nu har jag provat och bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig använda plektrum.



Avslutar dagens blogg med att gratulera själve Ozzy Osbourne, som idag blir 65 och därmed kan gå med i PRO när han besöker Sweden Rock Festival nästa år. Som kuriosa kan nämnas att vi gjorde Sweden Rock-debut samma år. Så vi firar med "Bark at the moon" från den spelningen.




Inga kommentarer: