Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

tisdag, november 12, 2013

Mörkermorgon

Igår var det den första morgonen när jag vaknade och det var mörkt. Det satte lite tonen för den här veckan. Är låg och nedstämd just nu. Förhoppningsvis är det pmsen som denna gång har valt allt lämna min kropp ifred och slå mot psyket. Vill fortfarande leva och kan se fram emot saker så detta är nedstämdhet (och jag vet att jag inte är gravid). Så det kommer att bli lite temat för resten av veckan, att hitta energin och livsgnistan igen.

Idag hittade jag lite energi i ett bad med Lord of misrule från Lush. Det blev en hel liten show i badet när badvattnet gick från grönt till mörklila, själva badbomben bestämde sig för att bete sig som en liten, mycket arg drake och små poppande godisbitar poppade i vattnet.  Avslutningsvis lämnade det mig avspänd, uppiggad och väldoftande.


Bild från Lush



6 kommentarer:

Bona Dea sa...

Brukar du bli höstdeppig? Hur som är det ju en pain in the ass.
Blir själv väldigt påverkad av lågtrycket som har varit dominerande i vädret det senaste!
Det brukar hjälpa lite att komma ut på en liten promenad under förmiddagen då det fortfarande är ljust.
Hoppas du lyckas skaka av dig nedstämdheten så snart så möjligt!

CrimsonAnna sa...

@Bona Dea:Tack för din fina kommentar. Det blir inte så mycket promenad i dagsljus men jag har bokat in det näst bästa-ett roligt träningspass:-)

Linn sa...

Jag har börjat föra pms-dagbok. Inte krångligare än att jag i min vanliga (pappers)kalender gör en notering de dagar jag känner mig deppig eller extra tröttutan att det finns en självklar yttre förklaring. På sikt hoppas jag kunna se om det finns ett mönster.

Hoppas gnistan kommer åter snart!

CrimsonAnna sa...

@Linn-Tack ska du ha=) Pms-dagbok är ett bra tips. Jag har gjort en lista på saker som har gjort mig irriterad/arg/frustrerad och saker som gör mig lugn. Så vet jag vad jag kan använda för att ta det lugnt.

Lesthi sa...

Lord of misrule låter som att den kommer hamna i min varukorg vid nästa lush-inköp!

Må bättre snart <3 jag hoppas att det kommer lite snö snart så det slutar vara så grått.

CrimsonAnna sa...

Lesthi-Jag rekommenderar den. Jag längtar också efter snön. Den gör mig alltid lite lugnare och gladare.