Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

tisdag, november 05, 2013

Allhelgonahelgen

Oktober blev lite TV-spelens månad. På torsdagen var det dags igen för Gamex. Vi passade på då, Goron och jag, för jag jobbade på lördagen. Har aldrig varit på Gaming-mässa förut, men det var roligt. Kollade mest i retro-hörnen, där de har gamla Nintendo 8- och 16-bitars. Goron köpte en liten arg mjuk Goomba att ha hängande i sin nya bil, och jag köpte manga och en supersnygg poster med motivet som visas på bilden nedan. Som Zelda-nörd är sådana här mässor ett bra tillfälle att få till sådana prylar. Får nästan lägga band på mig så att det inte blir för många. Sådant här ska ju vara en krydda, och blir det för mycket blir det bara kväljande.

Passade också på att säga hej till Thomas Arnroth, spelrecesent på bl.a. Gomorron Sverige som jag har följt på Twitter ett tag.


Fredag kväll och lördag tog jag och Goron det lugnt för vi var ganska trötta. På söndagen så åkte vi till kyrkogården och tände ljus på min mammas och mina morföräldrars gravar. Har inte varit på kyrkogården på länge, men det var skönt att vara där. Vilsamt. Jag är visserligen en inbiten Halloweenförespråkare, men i år passade det mitt sinnelag bättre med allhelgona. Det är så fint med ljusen på kyrkogården, där varje ljus betyder att någon har betytt något för någon. Goron sade så fint om minneslunden, där min mamma vilar att, "Även om du tände ljuset för din mamma, så blir det som att alla ljusen är för alla".

Bilden är från http://videogamesblogger.com

6 kommentarer:

Christofer sa...

Spelmässa verkar trevligt även om jag inte spelar så mycket tv-spel nu för tiden. Vilket spel är favoriten om jag får fråga?

CrimsonAnna sa...

@Christofer-Det är ganska kul. Kostar ju en slant (150 kr) men det kan vara roligt, speciellt om de visar spel man har sett fram emot.

Mitt favoritspel genom tiderna är "The Legend of Zelda-A Link to the past". Gillar även de andra delarna i Zelda-serien. Är retrotjej så jag tycker att SNES är bästa konsolen. Och ska jag spela med någon så är ofta gamla 8-bitarsspel de roligaste.

Kan också passa på att säga att imorgon blir det ett Star Wars-inlägg.

Christofer sa...

Star Wars!? Det ser jag fram emot. :)

Hade aldrig SNES då jag gick direkt från NES till att spela på PC. Men jag var ofta hos en polare och kollade på när han spelade A Link to the past. Riktigt trevligt spel det.

CrimsonAnna sa...

@Christofer-Det är det. Har dock inga planer på att införskaffa "A Link between worlds" som kommer nu i november då jag inte äger en ds-konsol.

smalltownmum sa...

Fint om allhelgona. Lite så som Goron sa om din mammas ljus, kändes det när vi tände ljus för svärfar.

CrimsonAnna sa...

@smalltownmum-Välkommen till bloggen och tack=) Det var väldigt fint sagt.