Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, april 12, 2013

Garderobs-evolution

Rensade garderoben igår. Det gör jag vår och höst. Drömmen är en garderob som en garderob som bara består av kläder jag kan och vill ha. Lite av en utopi är det men jag var osentimental igår. Jag hade följande kategorier när jag sorterade:


  • Behålla 
  • Skänka
  • Sälja
Varje gång jag städar garderoben så ser jag det som en evolution av mig själv. Kläder säger så mycket om dig. Denna gång så var det de röda plaggen som försvann. Jag har varit inne på det förut men jag är inte så röd just nu. Har ett röd plagg kvar nu men det älskar jag verkligen så det får stanna.

Något annat som jag kom till insikt om i garderoben är att jag tappade nog bort mig själv lite under 2012. Har tidigare tänkt på det i samband med dejtingen, och när jag ser min garderob så tror jag på det. Tror dock att jag börjar hitta tillbaka till mig själv nu. Så nu kan jag ska uppdatera garderoben utifrån den jag är nu. 

Dessutom har ju kalorierna härjat i garderoben och sytt in mina kläder. Inte så kul men jag försöker tänka "Så här är min kropp just nu" samtidigt som jag försöker åtgärda det med ett hälsosammare liv överhuvudtaget. 

Dessutom har jag bestämt att osköna kläder är ett minne blott i min garderob. Jag är ju i "Jag måste banne mig inte"-åldern. Så nu tänker jag utgå från mig själv i första hand. Har fortfarande nitarna stenhårt runt hjärtat men det kommer nog att dyka upp inslag som ni inte förväntar er i en metalgarderob.

Det kommer fler inlägg om min garderob med tips om hur man rensar. Till dess vill jag höra hur ni tänker om er garderob.

7 kommentarer:

Lesthi sa...

Min garderob: Massivt kaos!
Allting är svart så jag ser ingen skillnad på något vilket resulterar i intensivt kringslängande och grävande när jag ska klä på mig, så jag städar nog garderoben ungefär varannan månad för ungefär då ligger halva min garderob på en stol i sovrummet :'D
Jag brukar också tänka i de tre kategorierna som du när jag gör en rensning.

Vad bra att du börjar hitta dig själv igen, jag har också tappat bort mig själv ibland under åren och trott att jag velat ha gula, blåa och diverse andra färger, men jag blir så brutalt olycklig om jag inte är klädd i svart så jag får försöka hålla det i minnet när jag handlar och ser något fint i andra färger. :P

CrimsonAnna sa...

@Lesthi-Jag känner igen det där med färg. Jag vill i och för sig ha färg också, men det slutar med att jag säger, varför har jag inte mer svart. Vad gäller underkroppen är det bara strumpbyxor och strumpor där jag trivs i andra färger.

Egentligen skulle man anordna en goth klädbytardag.

Lesthi sa...

Ja samma här, jag har gärna andra färger på benen, helst randigt!

Åh vad awesome det skulle vara, en sån dag skulle jag verkligen vilja vara med på. :D

CrimsonAnna sa...

@Lesthi-Klädbytardagar finns ju men det är mest blandade stilar och barnkläder. Det vore en kul idé.

Viola Vamp sa...

Min garderob består av en väldans massa kläder. De allra flesta sådana jag inte använder. :) Ska också göra en rensning inom kort så tips emottages tacksamt!

Kram

CrimsonAnna sa...

@Viola-det ska jag ordna. Det är några få bra grejer att tänka på:-)

Linn sa...

Den åldern har nog jag också hamnat i. Fantastiskt skönt!

Har också börjat göra mig av med alla de där kläderna som ställer krav på sina partners. Du vet, byxor som är snygga i benen men för låga i midjan - men de går ju att ha med en längre tunika, blusar som har fina färger och mönster men sitter lite illa - men de går ju att ha med en kofta över, kjolar som sitter fint över höften men glipar i midjan - men de går ju att ha med en tröja som går ner en liten bit... Nä. Suck vad jag är trött på de där "nästan-plaggen". De är bort nu. Och det kommer inte in några nya.

Jag gör mig fortfarande skyldig till obekväma skor då och då, jag är faktiskt rätt tålig... Men plastskor, de är ett minne blott. Nej tack fotsvett.