Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, januari 16, 2013

Gripen av svårmod

Det är halmstrået som knäcker kamelens rygg sägs det. Jag var kamelen igår. Tråkig post med saker jag måste göra, bara det gör ju saker lite gråare. Som lök på laxen så renoverar mitt hus balkongerna. Det är välbehövligt (även om jag inte ens har en fransk balkong) men det påverkar mitt liv dels genom att bygg-jobbarna jobbar utanför mitt fönster och deras maskiner låter ungefär som att armén brakar in i kåken, och dels genom att jag på tio-elva veckor inte kommer att kunna använda sopnedkasten utan vara hänvisad till containrar utanför.

Nu är ju ingen av grejerna några stora katastrofer men när de slog sig ihop blev det ett tjockt halmstrå som knäckte den trötta kamelens rygg. Sådan är jag just nu. Mig själv, bara tröttare och mer tunnhudad. Samtidigt trött på att vara trött.


Bilden kommer från Bigfoto.



2 kommentarer:

Viola Vamp sa...

I hear ya! Vi har haft byggjobbare utanför samtliga av våra fönster i TVÅ ÅR. Det har sprängts så att huset skakat och vi känt det i hela kroppen (otäckt värre) samt väsnats från ibland 06 på morgonen till 03(!) på natten. (pga oväntade saker som gått sönder, men ändå)

Nu när de snart är klara kommer jag knappt upp om morgnarna, haha! :)

CrimsonAnna sa...

@Viola Vamp-Nu har de flyttat maskinerna lite så att grannarna får ta de värsta vibrationerna. I två år hade jag nog blivit knäpp. Det värsta jag har varit med om var när jag pluggade och de borrade under pågående föreläsning! Sedan dess har jag svårt för borrljud.