Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, januari 20, 2013

En helg i the quests tecken

Så kom den välbehövliga helgen. Jag började med att åka iväg på ett ärende som visade sig vara onödigt. Istället för att åka hem och gräma mig så åkte jag och hängde lite till min vän Darth, som ju jobbar långa lördagar och blev glad att få lite sällskap. Darth har blivit lite sluss för mig, i och med att det sociala stått tillbaka under den mörka hösten.

 Efter ett kort ärende att hämta hämta en biljett och köpa lite te (det var ju kallt) så grubblade jag på om jag skulle åka och se min kompis coverband. Men peppad av Darth och med vetskapen att Marty Scars skulle bli glad så åkte jag iväg trots allt, efter att ha dragit på mig dubbla lager av allt jag hade på mig. Jag var lite bekymrad hur jag skulle orka med krogmiljön, men jag vet också att det är bättre att försöka utsätta sig för det, annars fastnar du så lätt i bekvämlighetszonen.

 Så jag tog mig dit, och jag hade en skön utekväll. Jag valde att inte dricka alkohol, för jag är rostig socialt just nu, och alkohol har en tendens att göra mig tyst och grubblig om jag inte är på tipptopp humör. Jag var inte på tipptopp humör men jag blev det där. Collateral Damage är ett grymt band. De skulle kunna få ett stenbrott att dansa. När jag stod där framme vid scenen så tänkte på det som jag ofta har tänkt på: känslan hur dina problem blir hanterbara när du står vid en scen och bandet sjunger om dem :) Det är en minnesbild från kvällen, en annan är när grabbarna bakom mig började headbanga och deras respektive hår landade på mina axlar ;)

 Har kommit till insikter under helgen.


  • Darth beskrev att han har bilden av mig som en person som alltid gör någonting. Det är ju inte helt med verkligheten överensstämmande, men jag vet att jag kan ge den bilden. Kanske dags att våga vara öppen med att även jag gör ingenting ibland.
  • Jag är en social person och tycker om att träffa nya människor, men när jag hamnar i stora gäng där jag bara känner en eller ett par personer, så kan jag bli tystlåten. Det vill jag jobba med.
  • Som balans till förra punkten, jag tycker om att luta mig tillbaka och lyssna. Den delen hos mig själv gillar jag.
  • Att umgås med vänner, ibland på väldigt enkla sätt, är en bra medicin mot nedstämdhet.

2 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Jag tycker om ditt sätt att punkta upp dina insikter och tankar! Stor kram och hoppas du får en fin vecka!

CrimsonAnna sa...

@Queen-Tack så mycket. Jag gillar att göra så. Dels blir det mer överskådligt, dels kan de läsare som vill gå direkt till det.