Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

tisdag, september 11, 2012

Heavy metal-bokstavligt talat!

Ledig dag och jag kör på en nystart. Gyminstruktion bokad och jag bad min instruktör om att få lära mig kettle bells. Har kommit igång med träningen men har varit dålig på att ta mig till gymmet. Nu ska man inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten, men det känns som att kettle bells kan bli en vitamininjektion. "Ja, det känns" var svaret när jag fick frågan hur det kändes efter övningarna. Mycket bra instruktör också. Jag känner mig både berikad träningsmässigt och upplyft. Dessutom, kan det bli mer metal än att lyfta kulor av gjutjärn?

Minimidosen för träning har jag redan kört denna vecka, och hade tänkt ta det lite lugnt, men nu känner jag mig så sugen att jag planerar nästa pass redan i övermorgon. Ser fram emot att köra min egen musik när jag tränar. När det gäller styrketräning gillar jag tung långsam hårdrock, och så snabb energifylld metal, som Sabaton eller äldre Sonata Arctica, till uppvärmningen. "Wolfpack" som jag bjuder på nedan, kommer att sitta som en smäck till kettlebells-rodden.

Vilken är din favoritmetal till träningen?


2 kommentarer:

Linn sa...

Hmm. Ja. Själv lyssnar jag mest på dansvänliga dängor när jag tränar. På min spellista finns ex. Whitney Houstons I wanna dance with somebody och Deee-Lites Groove is in the heart. Då blir jag på gott humör och kan inte sitta still!

Kul att testa något nytt! Det brukar ge en liten motivationsskjuts :-)

CrimsonAnna sa...

@Linn-Jag tränar en hel del spinning, där jag inte väljer musiken själv, och jag blir ofta överraskad vilken musik som funkar=)