Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, augusti 09, 2012

Vego-festival

Way out west gör hela festivalen vegetarisk. Ett otroligt häftigt initiativ tycker jag-hade det varit en festival jag skulle på (nu är det inte musik som vibrerar på min frekvens) hade jag utbrustit i ett glädjetjut. Nu är inte alla lika glada. Det skriks om allt från magsjukdomar till kolhydrater till att det är hemskt att få andras val nedkörda i halsen.

Det verkar jobbigt att vara köttätare. Jag kan inte minnas att det var så jobbig, men det kan ju ha hänt saker på sex år. Känns som att de kommentarer som jag har tagit upp här i de flesta fallen är otrygghet under en fernissa av någonting annat. Nu är jag inte den kunnigaste, men jag tror att det ska finnas något man kan äta trots magsjukdom (och annars kanske man kan ta med sig mat. Brukar mest vara dricka du inte får ta in på festivaler. Jag fick inte ens ta ut mitt gröna citronte på Sweden Rock). Angående kolhydraterna-den festivalmat med kött som jag har upplevt har knappast varit någon LCHF-fest och angående andras val i halsen-välkommen till vegons värld. Jag får anpassa mig till omvärldens val att äta kött nästan var jag än går.
Kan också säga att fördelen med vegomat är att du slipper matkoma och då hinner du ju se fler band.

Lite lustigt är ju dessutom är ju att det är en musikfestival vi talar om. Lyckligtvis finns det ju kloka människor också. Som denna kommentar:
"Cool grej. Hoppas innerligt att de som köpt biljetter till Way Out West gjort det för konserterna och inte maten. Så jag har väldigt svårt att förstå upprördheten."
Med detta önskar jag att Way Out West får skönt väder och att alla som lagar maten får glada kommentarer och att många får en positiv överraskning hur gott det är med vegomat (och drömmer i mitt stilla sinne om en vegetarisk metal-festival).

Inga kommentarer: