Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, augusti 06, 2012

Inredningsmässigt vägskäl

Så här den sista semesterveckan så har jag börjat ta tag i mitt kök igen. Därmed följer funderingar vart jag vill ta det stilmässigt. Har nästan för mycket idéer men grunden är de stålblå väggarna och den violblå fondvägg som kommer att komma dit snart. Väger också in att feng shui-områdena för kärlek och för kreativitet/barn ligger i köket. Min första inspiration var Hammerfalls video "Natural High" och på senare tid har jag hittat en ny inspirationskälla-nämligen "The Legend of Zelda-Skyward Sword" Där finns ett skogstempel som i huvudsak är blått och vitt-huvudfärgerna i mitt kök. Det är de karamellerna jag suger på just nu. Det kommer att komma bilder från köket och gillar ni Zelda kommer det ett helt inlägg om spelets estetik.



2 kommentarer:

Anna sa...

Tack fina du för den värmande kommentaren om vårt hem! <3 Jag blev så glad och uppskattar innerligt varje ord :-) Lycka till med köket! Jag hoppas vi får se bilder sen. KRAM Anna

CrimsonAnna sa...

@Anna-Glad att det uppskattas-jag tycker att sådana hem ska uppmuntras-jag föreställer mig att det är ett mysigt hem att ta en fika i. Det ska jag se till att det kommer upp.