Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, juli 30, 2012

Måndag-semestern börjar

En ny vecka gryr-en "riktig" semestervecka. Idag har goda frön inför framtiden såtts. Har, för första gången sedan mars, gjort en veckoplanering för mat, samt handlat hem allt som behövs för att laga den. I och med det, och att jag får en eko-låda imorgon, så har jag städat ur kylen.

Viktigast idag känns dock att jag börjar se lite ljusare på detta med kärlek. Har varit mycket vemodigt angående det tidigare, men har haft två goda samtal om det med Do Glatem så känns det lite ljusare. Han försöker peppa mig att våga leta efter Mr. Crimson utanför nätet. Jag är skeptisk, men ska försöka att våga.

Nu är löksoppan jag gjorde till middag är infrusen. Frukostäggen till imorgon är kokta. Lyssnar på Yngwie Malmsteens sommarprogram, en månad efter sändning. Någon stor talare är han inte.

5 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Ja, man måste våga mer än man törs. Men det är läskigt. Jag hejar på dig!

CrimsonAnna sa...

@Queen-tack så mycket. Det känns lite tryggare att ha en drottning i ryggen:)

Wånkan sa...

Jag orkade inte ens lyssna på hela hans program.....

Lycka till på din quest att hitta Mr. Crimson!

Linn sa...

Älskar känslan av ordning och reda så som du beskriver den. Inget pedanteri, men sådant man mår bra av. Att äta.

Jag tror att någonstans finns han. Online eller offline vet jag förstås inte, men han finns. Och man måste nog våga hoppas och tro, det är så lätt att stänga in sig och inte se chanserna som livet erbjuder.

CrimsonAnna sa...

@Wånkan-Nej, det blev ganska uppenbart för mig att det är musiken som är hans språk, orden är det inte. Känslan för mig blev lite bandspelare från intervju.

Tack :)En quest-det gillar jag. Det är en quest=)

@Linn-Jo, men hälsosam ordning är ju inte pedantisk. Pedanteri måste du tänka på. Hälsosam ordning bara finns där. Min pappa kallar det struktur.

Tack för tumhållningen. Som du säger, det är lätt att stänga in sig.