Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, maj 25, 2012

Innan rese-boande.

Jag har en sak gemensamt med farbror Melker-nämligen en liten lustig idé. När jag ska ut och resa får jag akut "nesting syndrome". Aldrig får jag så många bra inredningsidéer och städ- och fixlust som innan jag ska ut och resa. Jag får nästan hindra mig själv från att byta gardiner en timme innan jag åker. Jag vet inte riktigt varför egentligen.

Har du någon rolig innan-resan ritual?

4 kommentarer:

Grimgoth sa...

Brukar ha lite svårt att sova innan jag åker, är så uppspelt.
Sen har jag kvällen innan lagt fram det som behövs och sedan dubbelkollar jag och tänker samt packar.

Sen äré bara att draaaaaa.

CrimsonAnna sa...

@Grimgoth-det där med dubbelkollandet känner jag igen:) Det gör jag också.

Liie sa...

haha vilja byta gardiner en timme innan du åker iväg, det var udda ;) Själv sysslar jag för det mesta med lite tvångsgrejer den sista timmen, dubbelkollar att allt är med, trippelkollar och springer runt i hela huset för att se att alla dörrar och fönster är stängda och låsta, inredning är det sista jag tänker på :p

svar: tusen tusen tack!

CrimsonAnna sa...

@Liie: Jag håller mig i skinnet och kör hårt. Jag dubbelkollar också dörrar och fönster.