Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, maj 12, 2012

Back into the land of light


Jag har varit rustad de senaste dagarna. Rusta för att se till att min mormor har det bra, rustad för att sköta jobbet och rustad för att inte trilla i duktig flicka/Miss FixIt-fällan (Tack Carra för uttrycket Miss FixIt). Det lyckades-jag höll huvudet över vattenytan hela tiden. Det kändes skönt att veta för jag har lätt att bli uppslukad av mina egna negativa känslor, men den här gången var det jag som höjde mig över det. Nu är det som jag har gjort ett myggpink i en norrlandsälv mot vad andra anhöriga går igenom, men detta är en blogg om mitt liv och att jämföra är ointressant.

Idag har varit som belöningen för att jag har orkat. Jag inledde med att dra en snabbis till Ikea tillsammans med min kompis Lynch. Jag lyckades med konststycket att gå in på Ikea och gå ut från Ikea utan att göra av med pengar. Lynch hittade lite mer, bl.a. en spegel som vi båda blev förtjusta i. Jag blir lite sugen på att byta min hallspegel till den här som för mig är som tagen ur en Tim Burton-film. Hjälpte min pappa att köpa en kruka och som tack fick vi skjuts hem.

Efteråt åkte jag in till staden och spelade spelet Ascension. Lärde mig spela det på Kulturnatten och det är skoj. Blev förvånad själv att jag hade så mycket av det kvar i ryggmärgen men det gick över förväntan. Kommer definitivt att spela det igen.

Jag är nöjd med den här dagen-har fått mycket positiv energi igen:) Dagens video får stå för det-att se ljuset igen.

2 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Vad coolt att kunna gå både in och ut på Ikea utan att göra av pengar :) Miss FixIt var ett fantastiskt bra uttryck!

CrimsonAnna sa...

@Queen: Visst är det? Har nu läst din blogg och jag förundras över din styrka i allt det som hänt.