Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, april 21, 2012

Sonata Arctica I have a right (to be heard)

Om du har varit inne på min blogg tidigare och har missat att jag gillar Sonata Arctica så undrar jag i mitt stilla sinne hur du läser;) Nu har de släppt livebilder från när de framförde sin nya singel "I have a right". Jag har lyssnat på den och jag gillar den. Det är en ganska enkel melodi, men den är fin och jag uppskattar speciellt Tony Kakkos sångstil. Jag har tidigare tyckt att han har dragit lite mycket åt growl- och skrikhållet, men här använder han den sångröst han har och använder skriken just som ett utropstecken, och då blir det effektfullt och bra. Är nog inte ensam om att uppskatta den enkla texten ("I have a right to be heard, to be seen...") Jag hade nog tagit den ännu mer till mitt hjärta som tonåring, men jag gick och nynnade på den hela dagen.

Vill du se liveframträdandet ur fler vinklar så finns det på Metal From Finland. Vill du nörda in dig ännu mer på Sonata Arctica så kan du titta på "The Making of..." filmer här och här.

Inga kommentarer: