Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, april 25, 2012

Nerds collide part 1(spoilervarning Link's awakening)

Jag har tendenser till att vara nördig inom flera områden (jag vill redan nu flika in att jag använder ordet nörd på ett liberalt sätt, så slipper vännen Hagbard sätta kaffet i vrångstrupen) och ibland händer det att de kolliderar, på det viset att jag uppskattar det ur en aspekt medan en annan del morrar av frustration. Jag tänkte därför ta upp sådana exempel i bloggen när de dyker upp under etiketten "Nerds collide"

Dagens råder TV-spel, från min favoritserie "Legend of Zelda". Jag uppskattade verkligen att spela det här spelet "Link's awakeing" så spelnörden i mig var glad, medan biolognörden tittar på slutscenen och frustrerar skriker "Wind fish är ju en en  knölval, ett däggdjur!"

 

Inga kommentarer: