Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, mars 21, 2012

Hammerfall tar ett friår

Hammerfall tar en paus hösten 2012 och under hela 2013, meddelar bandet via sina facebook-sida. Anledningen är att de vill ladda batterierna och leverera ett nytt album 2014, mer vitala än någonsin. Som avslutning innan pausen kommer de att göra 2 riktigt rejäla gig, ett i Dalhalla 28/7 och ett på Wacken open air en vecka senare. Båda showerna kommer tydligen att bli något extra enligt Joacim Cans.

Persnligen unnar jag verkligen grabbarna detta och jag blir definitivt sugen på att åka på spelningen i Dalhalla-men lite synd då jag då inte kommer att kunna uppfylla en personlig dröm-att se alla mina fyra favoritband under ett och samma år 2013. Å andra sidan, det är inte kört att göra det i år. Nightwish blir av om några veckor, Sabaton är ett biljett-köp bort och om jag åker till Dalhalla så saknas bara Sonata Arctica. Hur säger man "ni behöver komma till Sverige" på finska;) ?

Inga kommentarer: