Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, mars 15, 2012

Growling through my fingers...

Hittade en liten kul artikel om teckenspråkstolkningen till Melodifestivalen. Har inte ens tänkt på det, men det var intressant att läsa om hur Tommy Fransson , teckenspråkstolk, resonerade när han skulle tolka growl. Passade t.o.m på att kika lite på Festivalen teckentolkad (Dead by April börjar på 23:45), och även om han påstår sig inte vara förtjust i hårdrock så tror jag att han studerat lite, för det fanns definitivt inspiration av metal i hans kroppsspråk. Jag är dessutom grymt imponerad av tolkarnas sätt att levandegöra musiken.

Om jag minns rätt har dessutom Dark Tranquility gjort ett sådant här projekt där de teckentolkade en av sina låtar.

2 kommentarer:

Grimgoth sa...

Ja det var i mig coolt.

CrimsonAnna sa...

Grimgoth: Jo, det känns uppmuntrande att fler får njuta av hårdrocken:)