Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, mars 12, 2012

Bring me that new horizon

Chief Rebel Angel gjorde mig nostalgisk idag. Han skrev om en remaster på Warlocks "Triumph and agony" och jag tänkte tillbaka på 2009 när jag såg Doro live. Tänker på hur lite man vet om vad en dag kommer att betyda i det långa loppet. Det står inget om det i inlägget men jag mötte Do Glatem första gången på den spelningen. Skrev bara inte om det eftersom jag var så mitt uppe i spelningen och brytningen med Vapensyster. Det får bli min måndags-pepp till er: även om denna veckan inte känns så speciell kanske det ligger något fint och väntar.

Har för övrigt lagt till en ny kategori i bloggen "the art of live" så att ni läsare kan hitta när jag har varit på spelning.

Behöver också era tips. Vilka låttitlar inom hårdrocken tycker ni allra bäst om? Jag tänkte göra en lista med intressanta förslag så fyll mitt kommentarsfält med era favoriter.
Ljudet av ett hårdrockshjärta: December-drömmar

Inga kommentarer: