Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

tisdag, februari 14, 2012

Alla (hårdrocks)Hjärtans dag


Det är en liten bloggtradition detta, att lägga ut "Hearts on fire" på Alla Hjärtans dag. Just för att det är en låt med hjärta i titeln som inte handlar om romantisk kärlek. I år får videon även ses som en hållen tumme eftersom Hammerfall är nominerad till en Grammis för "Infected" och det är, enligt mig, dags att de får en statyett nu.

Jag har ännu inte (men klockan är ju bara 10) fått vare sig blommor eller choklad, det senare gör dock ingenting, jag vill hellre ha lakrits. Har däremot fått den berömda tummen ur och planterat chili. Dessutom är den här dagen för mig dagen då min yngsta kusin fyller år-så även om det inte glittrar av romantik så är det ingen rutten dag-för det är en grym tjejs dag:)

Så på denna dag, kom ihåg att romantik är individuell, och vill ni fira traditionell, kom ihåg att både rosor och choklad finns fairtrade.

Förövrigt, jag vill ha lite input från er till kommande inlägg. Vilket är ert bästa mellansnack? Jag vill både höra om ni har favorit "mellansnackare" och något specifikt mellansnack som har berört er. Allt är välkommet. Jag kommer att redovisa (med blogglänk) samt berätta min favorit.

3 kommentarer:

Grimgoth sa...

Favorit mellansnackare är nog Bruce Dickinson, hörde lite live klipp i helgen från t.ex ullevi.
Helt otroligt.

Sen får man inte glömma Dio, samma där men då var det från SRF.

Sist men inte minst... Dee Snider!

Dessa kom jag på nu men det finns nog fler!

Wånkan sa...

Håller med föregående skrivare ang Bruce.

Samt så gillar jag Joakim Brodén, alltid så härligt glad, överraskad över att alla sjunger deras låtar och ödmjuk mot publiken!
Jag hoppas att han fortsätter så även nu när dom nått ut till dom stora massorna........

Mr.MASA sa...

Favoritmellansnackare alla kategorier måste ju bli Tobias Sammet :D

Annars kommer jag fortfarande ihåg herr Cans mellansnack innan Let the Hammer Fall från mitt första riktiga Metal album One Crimson Night:

"...nu är ni ungefär lika högljudda som danskarna här, jag sa Let the Hammer..."