Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, januari 01, 2012

Lite metalnyheter

Sabaton släpper ny skiva i slutet av maj. Den har fått namnet "Carolus Rex", vilket är latin för Kung Carl. Jag är jättenyfiken på vilket tema de har tänkt sig denna gång, i och med att de tidigare sagt att de undvikit svensk 1700-tal just för att slippa bli förknippade med Ultima Thule (vilket jag som är ungefär jämnårig med grabbarna i bandet kan förstå).

Vill man läsa en något mer framåtblickande nyårskrönika än min kan man läsa Metal Centrals. Jag kommer att återkomma till den i eget inlägg.

Metal Central meddelar också den tråkiga nyheten att Barry Clayton, avlidit. Namnen säger dig kanske ingenting, men du känner nog igen hans röst-han är mannen som läser "Woe to you..." i Iron Maidens "Number of the beast".

Inga kommentarer: