Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, december 07, 2011

Nightwish, "Imaginaerum"

Det var 4 år sedan, men nu är den här. Nightwish nya CD "Imaginaerum". Precis som förra gången, när "Dark Passion Play" släpptes, tog jag mig tid att lyssna på den i ett sträck i skenet av stearinljus. Detta är bra mina vänner, riktigt bra. Jag tvivlade, som ni kanske vet, lite tidigare i höst men de tvivlen skingrades när jag lyssnar på skivan i sin helhet. Jag skulle vilja kalla detta "Dark Passion Plays" optimistiska tvilling. Det finns en helt annan känsla av lugn i denna. Dessutom sprudlar det av kreativitet-allt från Wagner till jazz får plats här, och det ska Tuomas Holopainen till för att lyckas hålla ihop det. Sedan skivan kom till mig via CDON har den ¨gått på repeat:)

Inga kommentarer: