Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, oktober 14, 2011

Lite mer mmmmetal i livet ;)


För några inlägg sedan så skrev jag ju om detta med att ta hand om sig själv i höstmörkret. Något som piggat upp mig de senaste dagarna är att jag bytte skrivbordsbild på datorn-från ett anonymt men vackert bildspel på olika landskap till bilden ovan. Jag kan bara säga att det känns så rätt. Är jag glad blir jag på bättre humör av den och känner jag mig lite vissen så får jag lite mer kämpaglöd. Dessutom blir det stilrent och snyggt på datorn med helsvart bakgrund och Joakim (Brodén, sångare i svenska metalbandet Sabaton) i centrum.

Ska man dessutom följa Feng Shui så går vi nu in i en tid då naturen domineras av yin, dvs. energi som är bl.a. kvinnlig. Då kan det vara bra att balansera med lite yang, dvs. manlig energi. Och får ni inte manliga energier av bilden ovan vet jag inte riktigt hur vi ska få till det ;)

Stort tack till Stefan Sturve på Nymph Studios, som tagit bilden och givit mig sitt tillstånd att använda den i bloggen.

2 kommentarer:

Wånkan sa...

Att spana in Joakim när man kör igång datorn är inte helt fel ;)

CrimsonAnna sa...

@Wånkan: Sant-och sångrösten är ännu bättre:)