Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, oktober 10, 2011

Kom igen, SVT!

Imorse hade SVT ett inslag på Go'Morron Sverige om hårdrock (tack Sweden Rock Festival för tipset). Det handlade om att hårdrocken finns överallt och att filmen "Så j*vla metal" har haft premiär. Rubriken var "Hur har den svenska hårdrocken blivit så stor?" och där halkar SVT av banan direkt. De obligatoriska inslagen ska visas och till nämnda rubrik väljer SVT följande band: AC/DC (Australien), Iron maiden (England), Europe (Sverige), Metallica (USA), Mötley Crüe (USA) och Kiss (USA). Dessutom blir det lite beklämmande när man ska prata om hårdrockens status idag och den färskaste låten som spelas är "Enter Sandman". Varför inte spela lite vitala svenska band såsom Hammerfall, Opeth, Ghost och Sabaton, vilka samtliga drar publik och de flesta fått grymma skivrecensioner?

Sedan kommer det till gäster att bjuda in. Anders Tengner och Pär Holmgren gör inget dåligt jobb och säger en del intelligenta saker, men hade det inte varit kul att t.ex. bjuda in Anders Tengner samt någon från redaktionen på Sweden Rock Magazine eller Close-Up? Det hade varit en diskussion jag gärna hade lyssnat på. Nej, SVT, läs på och våga lite nästa gång.

3 kommentarer:

Grimgoth sa...

Lite skumt att dom gör på detta sättet det håller jag med dig om!!

Sv:
Tack, jag kom faktiskt på den rubriken själv med tanke på tröjorna som finns i inlägget.
Kul att se att man fortfarande "kan" :)

Chief Rebel Angel sa...

Mkt bra inlägg - det där kommer jag att länka till!

CrimsonAnna sa...

@Rebellängeln: Tackar!

@Grimgoth: ja, det måste finnas någon mer att ringa till. Deras egen (!) Gävledala-redaktion gjorde en habil kortintervju med Sabaton så sent som i augusti. De är väl iaf ha telefonnummer til lsin egen redaktion.