Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, september 24, 2011

Slitiga veckan

Slitiga veckan går mot sitt slut. Igår tog jag sista långpasset och klarade också av lägenhetsinspektionen med glans. Allt har dock ett pris-jag var trött som en sarkofag när jag kom hem och kunde inte riktigt njuta av min nyfixade lägenhet. Imorse gick det dock bättre-åt frukost vid mitt köksbord för första gången på länge medan jag läste den fantastiska artikeln om bandet Alice Cooper i senaste Sweden Rock Magazine. Grubblade på hur jag ska kunna spetsa till köket-det är lite väl stilrent nu med mest blått och svartvitt. Skönt-tills jag fick sjasa ner Ozzy från bordet ;)

Har också hunnit packa ner de saker jag ska sälja på loppmarknad imorgon. Det ska bli roligt-och så skönt att få ut grejer ur hemmet (det som inte blir sålt kommer jag att skicka ut i kretsloppet, dvs. skänka til välgörenhet). När grejerna är sålda så kommer jag att krypa ihop hemma efter den långa veckan. Nästa vecka är planen att köra en hälsovecka. Hälsosam mat, träning och lugn. Kura skymning som de säger. Tända ljus och te-höstens små välsignelser.

Inga kommentarer: