Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, maj 22, 2011

Videor och vikingar

Vilken vecka det har varit sedan sist jag lade upp ett inlägg! Det började redan i fredags när jag och Hagbard (som inte blev min karl, men en mycket kär vän ifall jag inte har sagt det tidigare) tog oss ner till Sjätte Tunnan för att lyssna på medvind. Träffade alvfursteparet och deras lilla dotter (som tar hela spelningssvängen med anmärkningsvärd ro-det märks att hon har rockföräldrar) och bekanta som jag inte har träffat sedan deras bröllop. Själva framträdandet var grymt bra (bara att bandet spelade med full sättning gjorde det värt att komma) och jag gillade de nya låtarna. Nackdelen är att sjätte tunnan är inte gjord för konserter-det var svårt att höra texterna. Vi hade också oturen att ha ett högljutt sällskap som fram till sista låten inte verkade märka att det pågick ett live-framträdande där. Nåja, kul var det trots detta och det var så varmt ute att jag och Hagbard promenerade till tåget-väldigt skönt.

I förra inlägget utlovade jag recension av Hammerfalls nya zombie-influerade video "One More Time". Lite oväntat med zombie-temat men jag gillar det. Känns fräscht och jag gillar att ett metalband faktiskt försökt (och lyckats) få ihop klippen med bandet och den övriga storyn som berättas. 4 nitar av 5.

Inga kommentarer: