Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, februari 16, 2011

Det är inte lätt att vara Slayer

Jeff Hanneman, gitarrist i Slayer, har drabbats av ett köttätande virus (jag tror mer på köttätande bakterier men jag överlåter diskussionen åt mikrobiologerna) och ska genomgå en operation i höger arm. Det måste kännas fasansfullt för en gitarrist att operera armen,och jag utgår från att även om han blir återställd så kommer hans teknik att förändras. Slayer-nacke är ju ett känt fenomen för oss hårdrockare. Ironiskt nog så är ju Tom Araya, en gång i tid en av de vildaste headbangers en scen skådat, opererad så att han inte kan headbanga längre. Det är bara att konstatera att metal är inget skydd mot kroppsligt åldrande och sjukdom (även om det vore underbart). Jag önskar iallafall Jeff en god bättring.

Jag är uppfostrad att det är fult att skämta om andras elände, men jag kan inte låta bli. Medge att det hade varit ödets ironi om han hade drabbats av anthrax?

Inga kommentarer: