Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, september 12, 2010

Karaoke

I förrgår gav jag mig mig iväg med Do och Lady Glatem samt deras urgoa tjejkompis Midnight Laundry Girl för att sjunga karaoke. Det var verkligen drag på stället denna gång, vilket var kul även jag inte är någon anhängare av karate-fylla (jag förstår och uppskattar Sober lite mer varje gång jag är på krogen). Gav mig på hela sex låtar denna gång-såväl klassiker som "We will rock you" som svenska "Avundsjuk". Som sista låt sjöng jag "Holy diver". För att citera Do Glatem "Herregud, det är Dio, vem sjutton fixar det?" Hade oväntat begåvade sångare med mig, hade han inte varit förkyld hade det kunnat bli grymt och Midnight Laundry Girl var en kulöverraskning, hon hade grym klös i rösten.

Kvällen som helhet var en glädje-injektion. Precis vad jag behövde. Det roliga var att jag och Midnight Laundry Girl sade inte så mycket till varandra men det fanns en god personkemi. Gott!

Idag drar jag på mig Silverhorse-tröjan och utsvängda jeans och ägnar mig åt lugnare saker som att fika med Padawan-moder och Padawan. Ungefär det jag orkar med. SKa göra Padawan glad med en sonic syndicate jag fick gratis med senaste SRM.

1 kommentar:

Maiden sa...

Tack för gratulationen i samband med vår dotters födelse! :-) Hon föddes till Hammerfalls "Legion" så det är klart att det blir en rocker brud! Å namnet blir Ingrid Vera Alice Nikki - det sistnämnda efter Nikki Sixx! :-)

Kram