Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, juli 22, 2010

Filmquiz

En engelsk bekant till mig (som numera lever lycklig i Brasilien) sade en gång till mig på en fest han hade anordnat "I'm quite pleased. Lots of strange people met each other tonight". Efter onsdagens filmquiz så förstår jag verkligen vad han menar, även om jag snarare skulle säga "nice people" . Jag och min vän jag haft längst, hädanefter kallad Nystan, hade planerat det sedan länge och på ett spontant infall så bjöd jag in Do Glatem och hans sambo, härmed kallad Lady Glatem och min hårdrockspolare, hädanefter kallad Sober.



Det är alltid lite nervöst att blanda ihop människor men kemin funkade över förväntan. Eftersom både Sober och Do Glatem är hårt inbitna hårdrockare blev det en del hårdrockssnack och både Nystan och Lady Glatem visade sig vara intresserade av stickning. I pausen så hörde jag Sober och Nystan, som kanske inte är människor man tror ska funka så bra ihop, inbegripna i en engagerad diskussion. Jag mös i min stol.Övriga tre var dessutom mycket roade när jag och Do Glatem satt och utmanade varandra med latinska fisknamn-det var nog en rolig syn att se två hårdrockare sitta och ropa "Salmo trutta" och "Perca fluviatilis" till varandra. Han trodde han skulle lura mig med "Salmo Trutta" och säga lax (Salmo salar) men en fiskskadad lurar man inte så lätt. Jag visste att det är öring.

Själva quizet gick sådär-det var svåra frågor men vi skrapade ihop ett antal poäng-och alla lagmedlemmar bidrog så det det var tur att alla var med.

Inga kommentarer: