Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, maj 30, 2010

Födelsedagsfirande

Så har jag återvänt, det har varit mycket pyssel med lördagens lilla firande. Jag är ju bara sådan att jag envisas med att laga all mat själv och trots att jag varit kräktrött bitvis så var det mödan värt. En härlig blandning av vänner och fränder i åldrarna 15-86 intog min lägenhet och gosade katterna. De medförde dessutom fina presenter i form av boken "Jag-Ozzy", en vegetarisk kinesisk kokbok, biocheck och en korg med blandad gott (körsbär, cider och färska kryddörter är aldrig fel). När gästerna mumsat färdigt-(recept och meny finns i min matblogg) och dragit vidare till sina respektive hem slog sig Ravenlord och jag ner och såg Eurovision. Det var underhållande, eftersom Ravenlord inte riktigt är Eurovision-van och sågade det mest på ett mycket festligt sätt.

Idag har jag tagit det mycket lugnt och städat undan efter festen. Nu börjar en ny vecka och eftersom jag påbörjat ett nytt år så känns det lite som en nystart. Imorgon börjar en ny vecka med arbete och AC/DC. Nu börjar sommaren-då jobb blir insprängd med roligheter.