Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, april 07, 2010

Våroffer

När människor frågade mig hur det är igår svarade jag att jag kände mig som en balett av Igor Stravinskij, dvs. "Våroffer". Är trött på mitt hår, trött på min garderob, trött trött trött helt enkelt. Det är väl det vårvindarna viskar till oss-om förnyelse och nystart. På samma sätt som naturen startar om friska blad. Nu har jag gjort något åt saken och bokat en klipptid imorgon. Det ska bli väldigt skönt att fixa till det. Hoppas känna mig mer som en annan balett av samme man nämligen "Eldfågeln" då.

Det skönaste är dock att min förkylning ger med sig så jag kan känna mig pigg. Blev också inspirerad att jobba mer med dofter hemma när jag läste Aftonbladets artikel om doftljus. Har ett underbart jag fick i julklapp som jag sparat-jag tror det är doftsatt efter mig-det doftar granatäpple och svart te. Jag gillar att inreda med dofter-det sätter stämningen på ett bra sätt-men godast blir det med naturliga eteriska oljor och rökelse.

4 kommentarer:

Clara sa...

Jag gillar också doftljus :) Brukar köra med IKEAs vaniljljus, får ångest av att tända dyrare/finare ljus. Måste vänta på rätt tillfälle liksom, vilket aldrig infinner sig ^^

Sandra af Munkakvarn sa...

Vet precis hur det känns. Känns likadant för mig. Just nu vill jag riva ut allt och helst måla om fasaden på huset också.

Nyfiken på hur din nya frisyr kommer att bli. En bild för en gång skull! Kom igen Anna komigen! Kom igen Anna komigen!

Raz sa...

Sabaton smög sig in på min lista på http://eightdaysaweek.se idag! *wink wink*

Frida M sa...

Vilken underbar musik-metafor du lyckades få till där! Lycka till med din förnyelse :)