Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, april 05, 2010

Långsamhetens lov


Är det inte typiskt? Samma dag som man ska jobba och gå upp tidigt så blir man förkyld. Dock hjälpte min kur med Kan Jang, eukalyptus i aromalampan, mycket vatten och te samt en "svettkur" dvs. att jag sover i mjukisbyxor och tröja. Det hjälper mig mycket bra. Trots min hårda jobbdag gick det bra men det var ändå skönt att komma hem. Resten av veckan blir mycket lugn-sovmorgnar resten av veckan.

För första gången på mycket länge är jag med i tisdagstema på temat långsamt. Det blir min fina tesil som får vara med på temat långsamt-för det rinner ganska långsamt i den. Att laga rött te är rena zen-övningen (på bilden är det dock grönt mango-te)