Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

tisdag, mars 16, 2010

Torgskräck i hallen

Kände för att göra något konkret idag så jag möblerade om i hallen. Nu är det inget jätteföretag, eftersom den enda möbel jag har i hallen är min hallbyrå. Flyttade den så att den står längre in i rummet, vilket gjorde att utrymmet kring ytterdörren blev mycket friare. Berättade om min idé för Ravenlord sist vi sågs och han tyckte idén var strålande. Jag rensade också ur min hallgarderob-så en säck kläder åkte i second-hand containern och några andra grejer åkte ut. Grymt skönt att ha ordning och reda. Bara resten av lägenheten kvar-började med hallen eftersom det är det första jag ser när jag kommer hem och för att alla andra rum hänger fast i den.

Jag brukar inte visa söta barn här i min blogg (har inga egna och mina läsare Sandra af Munkakvarn och Vampireslave gör det så bra)men idag tänker jag göra ett undantag. Marco Hietala i Nightwish lät nämligen sina tvillingsöner Antto and Miro (vet dock inte vem som är vem) medverka som gästsolister i söndagens "Kuorosota" (finsk motsvarigheten till körslaget). Kunde inte motstå att bjuda er på det.

2 kommentarer:

Morrica sa...

Oh kära nån, jag hade inte ens en aning om att det finns en körslaget på finska... tack och lov att det finns kulturbloggare som du som håller mig uppdaterad!

Clara sa...

Sjukt söta! Långt hår och allt ^^ Hade ingen aning om att han hade tvillingsöner. Varför verkar allt mycket roligare i Finland? :D