Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, mars 14, 2010

Helgen som gick

I fredags begav sig hela jobbet till Cirkus för att äta middag och se Björn Skifs Show. Maten var fantastiskt god. Det var så ögonen gick i kors när jag tog första tuggan. Dessutom trevligt att träffa sina kollegor uppklädda och i en annan miljö. Mycket trevligt men hur mina kollegor tänkte när de hävdade att Nightwish inte är hårdrock är en gåta för vetenskapen (har dock insett att gemene mans bild av hårdrock är snävare är hårdrockares. Det ryms som bekant många grenar på metal-trädet).

Showen var grym. Jag hade aldrig gått och sett den privat men är väldigt glad att jag fick chansen. Visst har jag metal i hjärtat men jag kan uppskatta en bra live-upplevelse oavsett genre. Björn bemästrar dessutom den svåra konsten att vara glad utan att vara klämkäck (jag är allergisk mot klämkäckhet). Hela showen runt omkring med dansare och kör var läcker och välplanerad.

Övriga helgen har spenderat i stor ömhet med Ravenlord. Idag hälsade vi på mormor som uppskattade vårt besök-speciellt eftersom det var länge sedan hon träffade Ravenlord. Har haft en skön helg och det känns som jag har kontroll på kommande vecka.

Nästa vecka lutar det åt omröstning i bloggen.

Inga kommentarer: