Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, februari 01, 2010

Ännu kallare fiskköp

Fastnade i en timme på stationen igår när jag skulle hämta fisk i de södra provinserna. VAr inte orolig för mig, jag hade dunjacka och varma sockor, men fiskarna. Kom dock hem till slut och alla fyra fiskarna överlevde så jag är fundersam på om det verkligen är Pseudotropheus socolofi jag köpt och inte ishavstorsk. Har inte döpt fiskar på länge men de här fyra har fått namn som anknyter till kyla: Mr. Freeze, Stone Cold, Winterheart och Kholdstare. Mina buskatter tycker också det är skoj med nya fiskar och fäktar vilt med tassarna eller sitter vid akvariet som tända ljus.

Apropå katter träffade jag en underbar lite kattunge (blandning av maine coon, birma och somali) när jag bytte tåg som gav mig ett välbehövligt leende. Att han var en mycket liten katt i en mycket stor värld bekom inte honom. Han frös dock så matte hade honom innanför kappan.

Förra veckan var en rörig vecka så det känns skönt att den är slut. Den här veckan kommer nog bli bättre. Den har börjat bra med bokvinst, yoga och Sonata Arctica är veckans band på metalfromfinland.com. Enda smolket är att jag förlorade en auktion på Tradera som jag trodde jag skulle vinna. Men har en annan på G som jag verkligen hoppas på.

Veckans måndags-metal hade jag aldrig hört talas om innan jag kollade på Youtube idag. Det var Youtube som rekommenderade det (ett av få där det verkligen lyckats). Är stort fan av Nordman sedan jag var 13 så Youtube trodde jag skulle gilla detta, Finska bandet Ensiferum förstärkta med färöiska bandet Tyrs vokalist sjunger "Vandraren"

2 kommentarer:

vampireslave sa...

ensiferum är ett favoritband. =) haha vi jagar olika saker du o jag. bilbarnstolar o fiskar. =) hur många har du kvar? =)

ztizze sa...

Ha en bra dag :) Rock on !