Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, januari 11, 2010

Vad gick snett?

Idén att låta artister från helt andra genrer tolka 2009 års hits till P3 Guld-galan var kul. Men när jag lyssnar på The Poodles tolkning av Promoes "Svenne banan" så är min fråga "Vad gick snett?" Känns som kombinationen av att Jakob har lite för bra röst för denna låten-så det blir overkill och att det här är en av de låtar som kräver originalartisten för att fungera. Vill ni bilda er en egen uppfattning har ni länken nedan.
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article6390439.ab

Var på yoga idag-det var jobbigt för det var ett tag sedan men väldigt skönt för jag känner mig balanserad i kroppen igen. Det behövdes. Dessutom så lugnade det mig i själen-låg under avslappningen med slutna ögon och kände lugnet komma.

Veckans måndags-metal blir allt annat än lugn och passar vårt kalla väder. Sabaton med "Talvisota" (vinterkrig, kära icke finskspråkiga läsare)

Inga kommentarer: