Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, januari 10, 2010

Hos min älskling

Har varit hos Ravenlord i helgen. Det inleddes med sarkasm-fight (jag påstod att han såg ut som en ligist när han har mössan nerdragen och halsduken över mun och näsa i kylan. Han kontrade med att jag såg ut som ett överbeskyddat barn alternativt en Michelin-gubbe i min dunjacka)men övergick snart till mys med tacos till "Det femte elementet" (grym film förövrigt). Jag har en sak som gnager mig just nu men han visade sig från sin kloka sida, lugnade och tröstade.

Idag skulle min morfar ha fyllt 88 år. Jag vill därför hedra hans minne med att spela "till havs" här i bloggen. Det är ett av hans favoritstycken och jag är övertygad om att jag är min kärlek till musiken från honom. Han föredrog Jussi Björling men detta är min blogg så jag väljer Rickard Söderbergs video med bilder från Greenpeace.

2 kommentarer:

Wånkan sa...

Önskar dig en underbar vecka!

Raz sa...

Hej. Jag missade kommentaren i fredags, som tur var påminde Malin mig om den idag! =) Kul att du gillar dem.