Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, december 18, 2009

Om mitt liv vore film-soundtracket

Hittade den här kul idén hos Carra.

Instruktionerna:
- Öppna iTunes/winamp/media player/ipod/et c.
- Välj Shuffle
- Tryck på start
- För varje fråga nedan, skriv sången som spelas
- När du går till en ny fråga, tryck för nästa sång
- Ljug inte och försök inte låtsas att du är coolare än vad du är!

Öppningsmusik:
"Victoria's secret"-Sonata Arctica
Första dagen i skolan:
"End of all hope"-Nightwish
Jag blir kär:
"Broken"-Sonata Arctica
Vi gör slut:
"Dreamland"-Hammerfall
Studentbalen:
"För dina ögons skull"-Tomas Ledin
Mental krasch:
"Never ever"-Hammerfall
Flashbacks:
"Always will be"-Hammerfall
Jag och kärleken blir ihop igen:
"Last of the wilds"-Nightwish
Bröllopsscen:
"Hunting high and low"-Stratovarius
Slutstrid:
"Harlequin"-Hexxen
Dödsscen:
"We are one"-The Poodles
Begravningssång:
"Book of days"-Enya
Finalsång:
"Moondance"-Nightwish
Eftertexten rullar:
"Nemo"-Nightwish

Hmmmm-är nog mer sugen på att lyssna på soundtracket än att se filmen. Fast bröllops-scenen vore ju skoj att se.

1 kommentar:

carra sa...

Första dagen i skolan - "End of all hope". Hehehe!
Kram Carra