Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

tisdag, oktober 27, 2009

Rosa tisdag

Jag var och tränade med Vapensyster idag. Hon var inte direkt inspirerad men jag sparkade henne i baken och till slut gick hon med på det. På gymmet var det rosa tisdag för att hylla kvinnor och deras attribut. Vi blev bjudna på bål och geléhjärtan, alla anställda hade rosa kläder och två av grabbarna ledde spinning i kvinnokläder. Mycket underhållande. Fick tack av Vapensyster för att jag framhärdat att hon skulle med-hon tyckte jag var så duktig "Du inte bara tog dig till gymmet. Du hade X kg seg norrlänning över ryggen"

Rosa tisdag är ett positivt evenemang, och det är bra, för ska vi besegra bröstcancern behöver vi all styrka från positiv energi vi kan få. En del undrar om det gör någon skillnad med rosa band. Vad det gör ekonomiskt ska jag låta vara osagt men jag har haft bröstcancer i familjen och det värmer hjärtat när man ser alla som bär det. Det är en grym sjukdom, inte ens hårdrocksstjärnor skonas. Som musik väljer jag "Hard luck woman" med just Peter Criss som haft den och besegrat den.

Inga kommentarer: