Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, augusti 31, 2009

Musikprat

Den totala skrivkrampen bestämde sig för att bosätta sig här hemma. Så idag blir det bara en tjejsnack-om musik.

Musik

1. Vad lyssnade/lyssnar du på i tonåren?
Nu ska det erkännas-jag var dansbandstjej så det som gick varmt var Arvingarna och Barbados. Har sett dem flera gånger live och det var där jag lärt mig mycket om det jag kan om musik. Kan dessutom tillägga att det Arvingarna som fick mig att upptäcka Iron maiden och att jag visste vad Iron Maidens basist heter innan jag lärde mig vad Barbados basist heter.

2. Vilken artist såg du senast live?
Det borde vara L.A Guns och Dia Psalma på Rockweekend.Hann se Dead by April också.

3. Nämn fem artister du vill se live?
Dio, Northern Kings, Dimmu Borgir, W.A.S.P och Sonata Arctica. De sistnämnda blir av så snart jag får den berömda tummen ur och bokar biljetter. Sedan är det väl inte direkt någon artist men jag skulle gärna på julshowen Hells Jingle Bells.

4. Vad brukar du lyssna på hemma?
Här hemma blir det metal-i alla dess former. Nu senast lyssnade jag på Battlelore. Har också på senare tiden börjat lyssna på spa-musik eller vad man ska kalla det.

5. Spelar eller har du spelat något instrument, vad?
Har provat på att ta gitarrlektioner men det blev inget av det egentligen. Rösten är ju också ett instrument så som kuriosa kan nämnas att jag har gymnasiebetyg (VG) i körsång.

Veckans måndagsmetal blir finska Battlelore "Green maid" Har fått skivor av Vapensyster och den här låten fastnade. Gillar deras musik-det är som om Nightwish skulle ha förläst sig på fantasy, bjudit in Peter Tägtgren och börjat exprimentera hej vilt.

Inga kommentarer: